Nota prawna

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszej witrynie internetowej mają charakter informacyjny i nie są poradą prawną. Kancelaria Prawna Rafał Hałabura nie ponosi odpowiedzialności za skorzystanie z informacji zawartych w treści niniejszej witryny ani za ich prawidłowość i aktualność.
Radcowie prawni podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu zawodowemu.
Kancelaria Prawna Rafał Hałabura jest właścicielem witryny www.halabura.pl. Wszystkie materiały zawarte w witrynie są chronione prawami autorskimi.

 

Polityka Prywatności Kancelarii Prawnej Rafał Hałabura 

Respektujemy Państwa prawo do ochrony danych osobowych, chroniąc je i korzystając z nich w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa.  

Zbierając i korzystając z Państwa danych osobowych stosujemy się do wymagań określonych w  Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ,,RODO”) oraz ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Ponadto Kancelaria zobowiązana jest do zachowania tajemnicy zawodowej radcy prawnego wszelkich informacji uzyskanych w związku ze świadczeniem usług pomocy prawnej – niektóre przepisy RODO podlegają ograniczeniom wynikającym z obowiązku zachowania tej tajemnicy, na co wskazujemy w Polityce.

1. Jakie dane osobowe przetwarzamy?

,,Danymi osobowymi” w świetle RODO są wszelkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania, w szczególności na podstawie imienia i nazwiska, numeru identyfikacyjnego, danych o lokalizacji, identyfikatora internetowego lub innego szczególnego czynnika określającego jej tożsamość.

Dane osobowe przetwarzane przez Kancelarię to dane przekazane przez (w tym również potencjalnych) klientów, współpracowników lub dostawców Kancelarii (w tym osoby działające w ich imieniu), osoby kontaktujące się z Kancelarią lub użytkowników jej strony internetowej, lub pozyskane przez Kancelarię w związku z oferowaniem lub świadczeniem usług prawnych, kontaktem (w tym za pośrednictwem strony internetowej lub poczty elektronicznej) lub współpracą z Kancelarią. Dane te mogą obejmować: imię nazwisko, adres, telefon, adres e-mail, stanowisko, firmę, PESEL, NIP oraz inne Dane osobowe zawarte dokumentach lub informacjach przekazanych Kancelarii lub w dokumentacji sprawy. Dane mogą dotyczyć zarówno wyżej wymienionych osób, jak również ich pracowników, przedstawicieli, współpracowników, wspólników, klientów czy kontrahentów.  Kancelaria może również pozyskać pewne dane ze źródeł powszechnie dostępnych (np. rejestry). Państwa dane osobowe zwane są  w niniejszej Polityce jako: ,,Dane osobowe” lub ,,Dane”).  Kancelaria nie jest zobowiązana do realizowania obowiązku informacyjnego w przypadku Danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, jeśli naruszałoby to obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej.    

Podanie Danych osobowych jest dobrowolne, jednak w wymaganym zakresie niezbędne do realizacji celów w związku z jakimi są przetwarzane – tym samym ich nieprzekazanie może, w zależności od okoliczności, uniemożliwić zawarcie umowy, świadczenie usług, kontakt lub współpracę z Państwem.

2. Jaki podmiot administruje Państwa danymi?

W sprawach dotyczących przetwarzania Danych osobowych przez Kancelarię oraz realizacji praw związanych z ich przetwarzaniem, można się kontaktować pod powyższym adresem lub adresem e-mail: kancelaria@halabura.pl.

3. Jakie są cele i podstawy prawne przetwarzania Państwa Danych osobowych?

 Państwa Dane będą przetwarzane przez Kancelarię w celach związanych z działalnością  Kancelarii, oferowaniem i świadczeniem usług prawnych, kontaktem lub współpracą z Państwem. Cele w jakich Kancelaria przetwarzać będzie Państwa Dane osobowe zawierają się w poniższych celach i podstawach prawnych, wskazanych w określonych przepisach RODO:

  • zawieranie i wykonywanie umówprzez Kancelarię (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),  w tym kontakty i współpraca stron w związku z ich realizacją;
  • wypełnienie obowiązków prawnych, np. w zakresie księgowości i zobowiązań podatkowych, wymagań związanych z wykonywaniem zawodu radcy prawnego, realizacja żądań uprawnionych organów (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 
  • cele wynikające z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelaria lub stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

takie jak w szczególności: oferowanie i świadczenie usług prawnych przez Kancelarię; ochrona prawnych interesów, dochodzenie praw i obrona przed roszczeniami; obsługa administracyjna działalności Kancelarii; utrzymywanie relacji i kontakty z klientami, współpracownikami, kontrahentami, kontaktującymi się z Kancelarią lub władzami i organami administracji; wewnętrzne procedury i procesy, w tym w zakresie księgowości, archiwizacji; utrzymywanie i obsługa infrastruktury informatycznej Kancelarii, w tym strony internetowej; marketing i informowanie o działalności Kancelarii; lub inne cele Państwa kontaktu lub współpracy z Kancelarią;

  • zgoda osoby, której Dane dotyczą – w zakresie w jakim przetwarzanie Danych nie znajdowałoby oparcia, w którejś z powyższych podstaw (Art. 6 ust. 1 lit. a RODO), jak np. w zakresie niewymaganych Danych przekazanych przez Państwa dobrowolnie w korespondencji (co stanowi Państwa zgodę w tym zakresie).

4.Komu i w jakim celu Państwa Dane mogą być udostępnione?

Dane osobowe mogą być udostępniane w celu i zakresie potrzebnym do realizacji celów określonych w pkt 3 Polityki:

  • uprawnionym organom, władzom i sądom – w ramach świadczenia usług prawnych przez Kancelarię, na ich żądanie lub w celu spełnienia wymogu przepisu prawa,
  • radcom prawnym, adwokatom, doradcom podatkowym, notariuszom oraz innym współpracownikom Kancelarii w związku ze świadczeniem usług prawnych lub obsługą Kancelarii,
  • dostawcom usług IT w zakresie obsługi infrastruktury informatycznej Kancelarii (w tym korespondencji elektronicznej, strony internetowej, aplikacji hostowanych, usługi cloud computing, w zakresie bezpieczeństwa),
  • dostawcom usług w zakresie obsługi np. księgowej lub marketingu działalności Kancelarii (w tym podmiotom przetwarzającym Dane osobowe na zlecenie Kancelarii, na podstawie umowy powierzenia przetwarzania), operatorom pocztowym lub kurierom.

Państwa Dane osobowe nie są przekazywane przez Kancelarię do odbiorców w krajach trzecich (spoza Unii Europejskiej i EOG). Jeżeli do takiego przekazania dochodziłoby w związku z transferem danych w ramach infrastruktury informatycznej Kancelarii – to Kancelaria lub dostawca usługi zastosuje odpowiednie instrumenty zapewniające ochronę Państwa Danych oraz legitymizujące takie udostępnienie, zgodnie z wymogami RODO.

5. Jak długo przetwarzamy (przechowujemy) Państwa Dane?

Zgodnie z zasadą ograniczenia przechowywania ustaloną przez RODO Państwa Dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów ich przetwarzania określonych w pkt 3 Polityki, tj. w stosunku do Danych przetwarzanych w danym celu:

  • przez okres oferowania usług, zawierania i realizacji umowy zawartej przez Kancelarię,
  • przez okres 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w związku z którym Dane osobowe zostały zgromadzone w ramach świadczenia usług pomocy prawnej przez Kancelarię – zgodnie z wymogami przepisów prawa dotyczącymi wykonywania zawodu radcy prawnego,
  • do czasu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii,
  • do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Kancelarii, stanowiących podstawę tego przetwarzania,
  • po ustaniu, realizacji lub wygaśnięciu umowy lub wypełnieniu obowiązku prawnego lub uzasadnionego interesu – o których mowa powyżej – przez okres wymagany przepisami prawa, lub w którym zachowanie Danych wymagane jest w celach dokumentacyjnych lub dowodowych, w celu dochodzenia lub obrony roszczeń lub ochrony interesów – okres ten będzie ustalany na zasadzie ograniczenia przechowywania określonej przez RODO, z uwzględnieniem wymogów prawa takich jak co do przechowywania dokumentacji podmiotu lub przedawnienia roszczeń, i nie powinien przekroczyć 10 lat od w/w zdarzeń, chyba że w tym czasie nastąpi zdarzenie uzasadniające dalsze zachowanie Danych,
  • do czasu wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Danych w przypadkach określonych w RODO lub wycofania zgody – jak wskazane w pkt 6 Polityki.

6. Jakie uprawnienia przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Danych przez Kancelarię?

W odniesieniu do swoich Danych osobowych przetwarzanych przez Kancelaria przysługują Państwu następujące uprawnienia:

  • żądania dostępu do swoich Danych osobowych oraz ich kopii (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) oraz ich usunięcia (art. 17 RODO); uprawnienie do żądania dostępu do Danych, ich kopii lub ograniczenia przetwarzania nie może być realizowane w zakresie w jakim naruszałoby obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej;
  • wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych: (1) z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – w zakresie Danych osobowych przetwarzanych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Kancelarii lub osoby trzeciej lub w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 21 ust. 1 RODO) – uprawnienie to nie ma zastosowania co do Danych osobowych pozyskanych przez Kancelarię w związku ze świadczeniem usług pomocy prawnej, (2) w zakresie Danych przetwarzanych w celach marketingu bezpośredniego (art. 21 ust. 2 RODO);
  • w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Danych osobowych jest zgoda – prawo wycofania w dowolnym momencie udzielonej zgody na ich przetwarzanie – co nie wypływa jednak na przetwarzanie Danych przez wycofaniem zgody lub przetwarzanych na podstawie innej niż zgoda podstawie prawnej;
  • żądania przeniesienia Danych, przetwarzanych w sposób zautomatyzowany oraz w celu zawarcia i wykonywania umowy lub na podstawie zgody (art. 20 RODO);
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa Danych narusza przepisy RODO.

Powyższe uprawnienia przysługują Państwu i będą realizowane w zakresie i na warunkach określonych w RODO. Niektóre z powyższych uprawnień doznają wskazanych ograniczeń wynikających z obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej – na podstawie przepisów prawa regulujących wykonywanie zawodu radcy prawnego.

7. Brak profilowania

Państwa Dane osobowe nie są podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani nie są  przedmiotem profilowania tj. zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w celu oceny czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy jej cech lub sytuacji.

8. Polityka Cookies strony internetowej

 8.1. Niniejsza Polityka Cookies – określona w niniejszym pkt 8 Polityki Prywatności i stanowiąca jej część (dalej: ,,Polityka Cookies”) – ma na celu przekazanie Państwu informacji dotyczących zasad gromadzenia i korzystania z plików cookies dotyczących użytkowników strony internetowej www.halabura.pl (dalej: ,,strona internetowa” lub ,,serwis”), której właścicielem i operatorem jest Kancelaria.

8.2. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

8.3. Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na urządzeniu końcowym użytkownika serwisu oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator serwisu tj. Kancelaria.

8.4. Pliki cookies mogą być wykorzystywane m.in. w celu:

  • dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej;
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

8.5.   W ramach serwisu stosowane mogą być dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

8.6.   W ramach serwisu stosowane mogą być następujące rodzaje plików cookies:

  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane uwierzytelniania lub logowania w ramach serwisu;
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej;
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

8.7.   W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8.8.   Ograniczenia działania plików cookies dokonane przez użytkownika mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

8.9.   Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej lub na stronie www.wszystkoociasteczkach.pl (przy której wykorzystaniu sporządzono niniejszą Politykę Cookies).

8.10. Polityka Prywatności ma zastosowanie również do Danych osobowych uzyskanych poprzez Państwa kontakt ze Kancelarią, w tym za pomocą strony internetowej (np. formularz do kontaktu) lub poczty elektronicznej oraz do danych zbieranych automatycznie podczas wizyty na stronie internetowej jak adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, zawarte w plikach cookies itp. – o ile i w zakresie w jakim powyższe dane stanowią dane osobowe w rozumieniu RODO.

8.11. W ramach serwisu mogą występować odnośniki do innych stron internetowych, w odniesieniu do których znajdują zastosowanie inne niż określone w Polityce Prywatności zasady i polityki prywatności lub cookies wprowadzone przez właścicieli  i operatorów tych stron, którzy ponoszą za nie odpowiedzialność – Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za działanie innych stron internetowych ani zasady lub polityki obowiązujące na takich innych stronach.

 9.Zmiany Polityki Prywatności

Kancelaria może aktualizować i wprowadzać zmiany do Polityki Prywatności. Wszelkie zmiany wprowadzane do Polityki Prywatności w przyszłości będą publikowane na stronie internetowej Kancelarii w zakładce Polityka Prywatności.

 

Wersja z dnia 23 kwietnia 2021 r.